söndag 30 november 2014



Tjingeling alla glada:)

Hoppas ni har en fin Första Adventsdag.

Härliga lediga söndag!
Med tid för att ta en löptur, jippi!!

TERASSEN PÅ "VÅRAN" TERASS... HEEEELT LOVELY 

Egentligen har man tid varje dag men förra veckan var det alldeles för pirrigt och för mycket fokus för att hinna med det. Det blev i princip dygnet runt jobb.....

Jag har ju berättat att nåt skulle hända men inte vågat berätta fullt ut innan det var helt klart. 

Nu är allt på plats så nu vågar vi:

Vi har börjat importera produkter från Marocko. 

Så makalöst grymt kul kan jag lova!!!

Men inte helt enkel och rak väg till målet. Men vad är det som är det??

MAKALÖS KÄNSLA ÖVERALLT.....

Hela familjen var ju i Marrakech i mars, HÄR kan ni läsa om det. 

Hälften av familjen blev boom krasch bang knockade!!! 
Fullständigt älskade Marrakech. Jag hade inte kollat ett endaste dugg någonting innan vi åkte så jag hade inte en aning vad som väntade. Men precis allt var i min smak; (förutom den stora fattigdomen och miserabla liv för många förstås!!!) vädret, färgerna, alla stånd med färska grönsaker, inredningen ja, liksom allt. Framförallt var det nog känslan som knockade mig mest. Gyttret, myllret, stojet, stimmet och dofterna i medinan. Wow, älskar det!!! Kände att jag måste få komma tillbaka hit på ett eller annat sätt. 

Redan då i mars fick vi erbjudande om att börja importera från Marocko. Men vi valde att backa då av olika orsaker. Ledsamt för jag ville det verkligen. Men så kom en helt ny lösning och nytt erbjudande i september. Men då innebar det att jag skulle avsluta min semester i Vence och åka till Marrakech när resten av familjen åkte hem. 
Sagt och gjort - jag gjorde det och sedan har det rullat på. Planerats och jobbats som bara den. 

I måndags åkte Hanna, Adam och jag allra längst ner till Skåneland och hämtade vår allra första order. En sån läcker känsla;) Tack o lov ser jag på INSTA och FEJJAN att ni också gillar det marockanska,  verkligen jätte kul!!!

VIKTIG MEDARBETARE I DET MAROCKANSKA SAMHÄLLET.....

VI KOMMER ATT FIRA DETTA MED VÅR FÖRSTA MAROCKANSKA AFTON PÅ TISDAG MELLAN 16-20. Samma tider som förra gången vi hade VIPKVÄLL.

Dagen efter har vi ALLEHANDAKORTSerbjudande så återigen är det special för alla er, våra besökare i butiken och följarna på insta och fb. 

Förstås blir det ERBJUDANDEN under kvällen som typ inte går att missa;)))
Plus att vi fixar till nåt Marockoinspirerande att förtära. 

Om det hinns med kommer det i webshopen också. Risken finns att timmarna är för få fram till tisdag så då får ni långväga en chans något senare. Men vi jobbar för att det skall funka:)

SOPPINGREDIENSER UPPRADADE, FANTASTISKT FÖR EN VEGGIELOVER....

Nu hälsar vi er 

VARMT VÄLKOMNA ATT MYSA MED OSS PÅ TISDAG.

Söndagskram,
Eva

Inga kommentarer: