torsdag 5 maj 2016

Hej i den underbara tiden, 


 Precis kommit in från utefix. 

Vaknade vid 6 i morse, gick upp och grejade med papper. Efter 7 väckte jag Lars och undrade om han ville med på en löptur. Det ville han. Det är helt magiskt att börja morgonen med att springa tycker jag. Vissa gillar att motionera på kvällarna. Jag tillhör morgontypen. Så rackarns lätt att det inte blir av om man väntar.... I morse blev det bara 3 km men i morrn satsar jag på minst 5. Börjar 11 då så det skall nog gå. 

Nu på kvällen när jag varit ute har jag så himla bra sällis.
Lilla söta Molly. Katten som min svåger kallar 2 komma 8. 
Det var priset. Tror han halvt smällde av när han förstod att lille kissen kostade det. 
Han var säker på att man fick katter gratis;)


Dom är riktigt roliga för vart jag än går i trädgården så följer dom efter. 
Exakt där man själv är, där är dom också. 
Molly kikar ner på sin son Mio. 
Majken, hennes lilla tjejflicka ville inte vara stilla och med på bild.
Det är verkligen ett otroligt härligt sällskap att ha när man är ute och grejar.
Obs, vi torkar alla borden innan fiket är öppet på dagarna....


Dom här stolarna har en massa besökare suttit i och myst idag. 
Skulle jag också gjort om jag besökte oss, jag som älskar att åka på utflykt. 
Självklart är det kuddar i dom när vi har öppet. 

Alltså det måste gå värsta super fikabooomen genom Sverige nu. 
Jisses säger jag bara vad ni fikar!!!

Det känns som att vi får lov att kavla upp armarna och bereda oss för en riktigt hektisk sommar. 
Tack o lov att vi får bra förstärkning snart. 
Till Mors Dag kommer sommarpersonalen och tar hand om kaféet. Då klarar vi det inte mer själva. 
Ska bli sååå skönt!!!

Jag fick plantera lite idag. 
Sonen och flickvännens balkong skall få lite blomster.
Alltid svårt med blommor & balkong. Bara att be för att sommaren inte stormar för mycket och att skyfallen håller sig borta. 

Dom ville ha en doftande balkong så det är lavendel, rosmarin, basilika och mynta. Balkongen är mini mini så bara man tar med handen på växterna kommer det att dofta. Ååååh vad det är underbart. Den här tiden blir man halvt galen av allt vackert doftande. 
Snart kommer jasminen och efter det syrénerna. 

I mitt förra liv var jag nog en blomma. Eller jord. Eller kanske gräs. Nåt som växer i alla fall. 
Eller så funkar det inte så?
Hur som helst. Jag vill bo ute nu. Aldrig gå in. Det blir sovning i bersån i sommar. Var så säker. 
Det underbaraste som finns, att sova under bar himmel. 

Nu skall mannen och jag kolla nån spion film, haha! Spionernas bro med Tom Hanks. Vi har hyrt. Vårt internet är så jäkla ruttet att man undrar om vi liksom alls är med på banan. 
Bedrövligt, har aldrig varit värre. Med dåligt internet blir man liksom lite efter. 
Tack o lov funkar telefonerna. 

Vi är inne i en sån där "gåsönderperiod" nu. Allt går ju i cykler. Just nu är det vår cykel. Bara att trampa på med andra ord. 

Enjoy Life u wonderful people, 
kram på er. 





Inga kommentarer: