måndag 19 september 2016

A room with a view...

 Tittar ut genom hotellfönstret. Jag skall inte säga allt, men det mesta är så vackert här. Gammalt, bevarat, nyputsat och fint. Inlägget som publicerades innan skulle kommit igår. Vad som suger här är internetuppkopplingen. Blä! Då har jag ändå franskt abonnemang.... Få se om det blir bättre när vi sätter oss i bilen. Här är 25 grader, klarblå himmel, stekande hett och ett ljus man sällan skådat. Så är det alltid, även om det är mulet. Ljuset. En av anledningarna som ger mig hjärtklappning när jag tänker Vence och Nice. 

En annan sak som inte ger mig någon som helst typ av klappning är frukosten. 
 Så nedrans mycket onyttigt att man blir galen!!!! Vitt bröd, sockriga frukter, chokladwienerbröd, sockrig juice. Så ägg å bacon. Som vegetarian är bacon hemskt. Men frukosten var Lars och åt halva mackan. Tacka vet jag en grön smoothie med hallon från mamma å pappa och varmt vatten med citron i. Undrar om dom kommer dit en dag....?? 

Nu väntar vi på bilen. DET GÅR INTE FORT. Herregud! Vi skulle åka 12 så tidsplanen spräcktes direkt. Men mina fjärilar är kvar i magen, lika spänd på vårt mål är jag ändå;)
A bien tout.

Inga kommentarer: