fredag 16 september 2016






God morgon

Härligt att vakna upp med en söt liten sliskig kaka va...;)

Kanske inte till frukost men varför inte till helgens fika?
Eller skall du bort någonstans gör en kaka och tag med dig. Uppskattas såå mycket.

Visst är det väl så, att saker man ger bort som tar tid, alltid uppskattas lite extra. Man vet att dom som gjort det verkligen lagt ner något väldigt dyrbart på gåvan, nämligen TID. För mig är tid nåt heligt. 

Hade dygnet bestått av 20 timmar till då hade jag mer än gärna fortsatt med Smultrongården i den nuvarande formen. Men med endast 24 timmar funkar det inte. Tiden är för knapp. 
Den räcker inte till. Det känns viktigt att förstå att ta vara på den på bästa sätt. 

För mig är det att umgås och göra saker med nära och kära. Det är det nog för dom allra flesta.
För första gången i min världshistoria händer just något historiskt denna höst. 

Min lillebror kommer troligtvis att följa med sin mamma och syster (mig alltså;) till Vence.
Vi åker dit på tisdagen efter butiken stängt.

Mamma och jag blir borta superlänge. Nio dagar. Brorsan kommer några av dom. Han och min svägerska kan i nuläget inte resa tillsammans. Det är för oroligt med deras dotter. Och som det ser ut just nu vågar dom inte flyga med henne. Hon överlevde en hjärntumör hon hade när hon föddes. 
Min bror, svägerska och Magdalenas storasyster Amanda gör ett hästjobb med att anpassa lillasyster till en så normal vardag som möjligt. Saker som vi andra tar för givet kan vara något dom inte ens kan tänka på att göra. Hon är så himla duktig också. Har precis börjat ny skola och tack och lov blev det succé, hon trivs som fisken. Sånt är ännu viktigare när man har speciella behov. Ja, livet hörrni, tacksamhet är ett ord man ofta tänker på. Jag är inte så tacksam att min älskade, älskade Mio fortfarande är borta. Men får man säga då, det kan alltid vara värre. Trots det kan jag inte låta bli att tänka på honom hela tiden.... 

Magdalena kan du läsa lite mer om här.

Nu skall jag dra iväg till Mogetorp. Käre värld vilket väder vi har. 
Att börja dagen med en tur där är tipp topp bäst!!!!
Synd nog vågar jag inte springa där själv så det måste alltid passa med ett sällskap. 

Här är receptet på Schweizernötkaka  ett tips är att direkt vispa två stycken. Går helt kalas att frysa och vad är bättre än att alltid vara ett steg före;) Vi fryser endast botten. Det gäller då att du har en schweizernötkaka liggandes hemma och vänta. Här i huset är det lätt att en viss mamma går lös på såna saker... haha!

Ha en kanonfredag och ta vara på det fina vädret. Hur morgondagen ser ut det vet vi ju inte.
Kram
Eva

2 kommentarer:

Unknown sa...

<3 kärlek till er <3
Kram AnnaSC

smultrongården sa...

Till er också Anna, trevlig helg 🌸✨