torsdag 8 september 2016

Gomorron:)


 Oj vilken fin dag vi hade här igår.
Så varmt att fika och matgästerna satt sig i lite halvskugga. Bara för varmt i direkta solen. Underbart ju!!! Tydligen skall det bli lika fint idag. 
Jag har varit på min morgonpromenad och det blev svettigt.... haha. 

 Här är tillredningen av snickerskakan. Och ja, recept kommer för dom var HELT MAGISKA!!!!!


 Och det absolut bästa av allt: INGET RAFFINERAT SOCKER. Just det, känn på den du;)



Igår var dom här snyggingarna här. Om jag sa deras ålder skulle ni aldrig tro mig.
Damen i mitten och hon längst ut till höger har besökt oss sen allra första början. Var till och med kunder i butiken inne i Örebro från början. Dom kommer med sina barn och barnbarn. Jag kan lova att dom har verkligen berikat oss med sina positiva, härliga besök hur många gånger som helst. 
Deras små barnbarn som nu förstås växer upp och blir tonåringar har fått våra kokböcker och bakar en massa ur dom. Så himla kul. Så kommer dom hit och fikar tillsammans och smakar olika kakor. Vilket härligt fika och bakintresse. Så umgås dom tillsammans.
Så tar dom med sig lite väninnor ibland. 
Ja, Britt-Lis och Harriet det är besökare som ni som förgyller våra dagar.
Och många, många fler förstås.

Verkligen många som besökte oss igår. Och det kändes riktigt bra att få prata om ändringarna.
Det kommer att bli bra det här. 
Känner det på mig. 

Vi ses idag igen och till kvällen har jag nog hunnit skriva ut receptet. 
Ett riktigt lördagsgodistips:)
Kram
Eva

Inga kommentarer: