lördag 24 september 2016



In på fejjan och insta och dela så kanske det är dig vi drar i morrn bitti.
Då tar du med dig nån du vill bjuda på soppmys till oss:)

Ikväll var det meningen att svägerskan och svågern skulle komma och gratta mig.
Vi bokade innan dom visste att vi skulle stänga. Vi bestämde rätt sent att vi skulle ha extraöppet i morgon så jag ringde och kollade om det var ok att vi skulle boka om. 
Inga som helst problem tyckte dom. Skönt. 

Dom har inte sådär jättemånga helger lediga. Min svåger är tränare i Lars älsklingssport. Gissa vilken.... tadaaaa!!! Fotboll säger ni då... nonono.... det är den speciellt speciella sporten....

BANDY. Oh my God, där har vi inte heller samma intresse. Hahaha, inte många intressen vi kan säga vi delar, mannen och jag. I vårt väldigt tidiga förhållande skulle svärfar bjuda på bandymatch. Tror faktiskt han tränade laget vi skulle kolla på, Sandviken. Motvilligt gick jag med men efter fem minuter förstod jag inte vad jag gjorde där men höll tyst och tänkte att det blir nog bättre. Efter tio minuter frågade jag om det kunde vara ok om jag gick iväg till en kompis. Jag kunde betala tillbaka min biljett själv. 
Dom idiotförklarade mig men lät mig gå. Från den stunden förstod alla att jag var och skulle förbli ett sportsligt ufo. Det håller tyvärr i sig. Så gör även makens megaintresse. Kan vara så att det till och med eskalerat med åren. Tror det. 

I morgon skall det bli sol och mycket varmare. Så himla härligt. 
Nästan hela dagen var det utekafè. Bara mot slutet blev det kyligt. 
Höstdagar är bara för härliga. 

Ut och njut i solen i morrn. 
Sugen på utflykt då hojjar ni eller bilar till oss. 

Allt gott kära du.
Kram
Eva

2 kommentarer:

Unknown sa...

alltså jag har konstaterat att min o mannens liv blir bättre om jag försöker intressera mig för fotboll. Jag menar han kan vid frukost börja snacka om VM 19försihjäl så det kan ju vara bra om jag vet något... Är mycket lättare att följa om man känner någon på planen har jag dock kommit på. Så i Önneköp är det en av Axels assistenter som spelar o i Hörby FFs damlag är det en annan assistent. Då hejar jag på dem liksom o då blir det kuligare. Axel har dessutom blivit Önneköp IFs maskot så nu känner vi alla på plan o de flesta av supportrarna. Sen spelar ju assistenten i Önneköp även handboll så då följer vi IK Lågan också. kommer under vintern ta oss till exotiska ställen som Jönköping, växjö karlskrona o Hultsfred (utanför Skåne). Men det är en sport jag faktiskt gillar händer lite saker under den timmen det håller på.

men sen hindrar ju inte mannen mig från att gå på modevisningar eller åka till Smultrongården lite då o då och han följer ju med någon gång emellanåt...

kram AnnaSC

smultrongården sa...

Hahaha Anna, mycket bra drag av dig. Give & take, det är livets gåta som iof inte är så svår.... Hejja dig och Önneköp!!