måndag 26 september 2016


Jag förstår om jag fuckat upp min hjärna med allt som skall hända med Smultrongården. 
Tror inte den gillar beslutet och hittills har det gått att skjuta upp och tänka på annat. 
Men nu är det sista veckan. 
SISTA VECKAN av riktiga öppettider. 
Sen är vi tillbaka först 16 november. 
Även om vi bestämt det själva är det hur konstigt som helst. Beslut som behöver tas men kanske för den delen inte känns helt ok. Jag jobbar på som vanligt och försöker skjuta dom jobbiga tankarna framför mig. Det är klart hjärnan vet att jag luras lite. 

Men måste den då spela mig ett spratt tillbaka!???
Då blir det ju bara ännu konstigare....

Jag drömmer alltid rätt mycket och det fick vi ju höra på Skavlan att det var bra. Skööönt känner jag, då är jag inte onormal så i alla fall. Otroligt bra prat om sömn f ö tyckte vi.

Men konstigaste drömmen i natt kan jag lova. 
Lars var med barn. En gravid man. Fy vad läskigt!!
Det sjuka var att han födde inte direkt utan dom tog väl kejsarsnitt kan jag tro, och barnet kom ut flera månader för tidigt. Vi hade den lille hemma och det var en gosse som var hur söt som helst. 

Jag minns det hela så himla väl. Ett litet, litet sting av besvikelse när det inte blev en flicka som vi kunde inhandla söta kläder till. Men pojken var så gullig och snäll och nu hade vi ju tre pojkar så det blev så bra så. Den lille var väldigt känslig eftersom han var så tidigt född. 

Någon kom på att Lars var gravid men det nekade han till, magen skulle ju ändå snart gå bort eftersom barnet redan var ute. Våra barn som finns på riktigt ljög för alla som frågade. 

Men alltså, hur i hela fridens namn kan man drömma nåt så urbota dumt OCH äckligt. 
Blä, det kändes inte helt ok!!!! Hoppas ingen hjärndoktor eller drömtydare läser för då kanske jag blir inlåst..... haha! Har faktiskt inte berättat nåt för den stackars gravida mannen själv heller. Lika bra att inte göra det, tänk om han skulle bli skengravid. Hemska tanke!


Innan vi gick till sängs igår pratade vi om Hannas kompis Maja som fått gulligaste tjejen, Eleonor. 
Hanna träffade henne när vi var i Frankrike. Hon åkte till dom i Skåne några dagar. 
Med sig hade hon stassen ovan. 
Så makalöst söta tjejkläder det finns. Killkläder också men tjejkläderna är snäppet värre. 
Kanske var det så att jag önskar mig så otroligt mycket en bäbis till?? 
Var helt på det klara med att jag inte skulle bära ett till barn och skulle det bli nåt fick maken göra det. 

Ja, kanske kan det vara så och då förklarar det min otroligt knäppa dröm och plötsligt blir jag helt normal igen. 
Jag bestämmer mig för att tro det;)

Nu skall jag fixa annons i tidningen till helgens Höstdagar.
Allt gott!!!


Inga kommentarer: