tisdag 27 september 2016

Vilka mängder paprika vi har här nu. Kära nån!

Snacka om nostalgi med höstdagar. 

HÄR kan du läsa om tidigare år. 
Dessa dagar kommer jag faktiskt att minnas så länge jag lever. Fantastiskt härliga minnen. 

Som när vi fortfarande hade två butiker. Även butiken uppe i Varmbadhuset inne i Örebro.
Två sömmerskor som sydde gardiner på löpande band. 

När första höstdagarna skulle vara tänkte vi att det kanske var bra om dom kom ut hit på landet utifall det skulle lite mer besökare än vi normalt hade. 

Gissa om det blev. Hahahahaha, går inte i ord att beskriva! 

Jag hade stått i mitt kök och bakat äppelpajer i min lilla vedspis.
Så mysigt och trevligt helgen innan. Tyckte att jag gjort massor. Säkert 10 st i formar jag letat ihop. 
Redan vid lunch första dagen tittade en av sömmerskorna på mig med panik i blicken;
 - det här kommer aldrig att gå...

Utan att säga nåt sprang hon ut och hämtade en massa äpplen och började skala för glatta livet. 
Kastade in pajer i ugnen med en sån frenesi att det rök om det. 

Åh kära nån vilka minnen. 
Kvällarna innan hade jag, en granne och några av barnen suttit och åkt runt och lämnat lappar i brevlådor runtomkring i stan. Måste säga det igen, vilka minnen!!! 

Fortfarande står vi förstås själva och gör pajer, dock inte i vårt eget kök längre utan i butiken.
Plus att vi alltid gör dubbla satser och vi har en hel hoper med plåtar att göra på. 

Att få panik och inte ha något att servera försöker vi förstås så gott det går att undvika. 
Men massor av roliga minnen från de första åren när vi var riktiga noviser finns det rätt många av. 

Har varit på Trädgårdshallen och inhandlat stora påsar med jumbolök. Snacka om skillnad att skala dom istället för dom mindre man köper i butikerna. Går lite snabbare. 

I morgon har vi öppet som vanligt 10-18.
Sen på torsdag 10-20. Så mysigt att tända upp med ljus och marschaller när det blir lite mörkare på kvällen. 

Fredag 10-18 och helgen 10-16.

Har du utflyktssug och vill höstmysa så är du förstås varmt välkommen. 
Skall fixa till lite mysigt med blommor och fota lite också. 

Men först nu är det bäst vi skalar lite lök.
Lök och paprikasoppa in the making.

I know what to do. 
What are u doing?
Nåt lika skojsigt hoppas jag;)
Kram 

Inga kommentarer: