lördag 29 oktober 2016









ÄLSKAR DEN HÄR FÄRGEN

Big time till och med. 
Engelskt röd. Så fin hela året om. 
Snygg att matcha med så mycket. Dom pyttiga små muggarna har vi köpt in som glöggmuggar. 
Kul kanske att sätta en succulent i och ha som gåbortblomma:)

Nu har vi alltså även en röd hörna i butiken. 
För övrigt är det mesta ett riktigt kaos. 
Oh my God, looks like shit skulle man lugnt kunna säga. 
Men vi har rätt lång tid kvar och jag tror att det kommer att bli riktigt bra. 
Har en rolig idé jag hoppas kommer att funka över stora bordet som vi återigen satt in nu till jul. 
Det är stort som rackarns. Vi har bara en enda iläggsskiva i och det finns tre stycken till. Tror bordet blir 4 m med alla skivor. Det är från 1800-talet och har varit i en bankdirektörs hem. 
Kan ju passa bra, här finns ju en bankarbetare, dock ingen direktör;) 
Det är så tungt att man är tvungen att vara tre personer att sätta ihop det. 
Har fått många frågor genom åren om vi säljer det men det har inte känts så ännu i alla fall. 
Måhända kommer den dagen. 

Å andra sidan skulle det passa ruskigt bra i ett rackarns stort hus i Frankrike som jag inte för en sekund kan släppa tankarna på. Snart brinner hjärnan för det där förbenade husets skull. 
Tur man inte kan titta in i framtiden och se vad som skall hända. Ibland är man rätt sugen dock, i alla fall vid husbry. Jag vet att jag är i gott sällskap. Det finns fler husgalna människor än jag själv. 
Faktum är att jag kan ge mig själv en riktigt stor eloge för jag har inte börjat hemnetknarka ännu. Vet massor som gör det och det blir ju ett riktigt gift. Kan ändå inte tycka att det är hela världen.
Att kolla fina hus är väl ändå nåt positivt och bra. Man kanske drömmer sig bort, får en härlig fantasi i huvudet och känner sig glad och upprymd. Blir inspirerad till sitt egna boende också kanske. 
Nej, att kolla hemmet hela tiden är helt ok. 
Jag är bara väldigt tacksam att jag inte gör det. 
Franska hus räcker bra i min hjärna, den pyser faktiskt till och med över av dom....;)

Bilen packad till Wadis i morrn, måste snabbt ut å springa nu för snart skall vi ju iväg. 

Kan för övrigt tipsa er att Zodiak har två av rotsprayen för 199:-. Ordinarie pris är 179:- för en. 
Tips för dig som vill prova. Och nej, jag är inte sponsrad för den som nu skulle tro det. 
 Allt gott, solen och vägen väntar på att jag skall springa nu. 
Byebye!

1 kommentar:

Ewamathilda sa...

Oj vilken fin röd färg ! Nu blev man ju lite sugen på glöggmuggar (o glögg😉).

Kram Ewa