torsdag 20 oktober 2016

Sättuplpaner från Frankrike











Är dom inte heeeelt uuuunderbara?

När vi var på det nya Polygoner i Cagnes i förra veckan hade dom en plantmarknad där. 
Så himla mysigt så ni anar inte. Mitt inne hade dom färska biogrönsaker. Så smart på en plantmarknad. Hittade dessa ljuvliga lökar. Som ni förstår har mitt tidigare liv bestått av annat än att plantera lök, haha. Har liksom inte varit läge att ta en spade och gräva i jorden. 
Nu blev läge så här skall planteras:)
Jag tog dom långa längst bak, dom skall bli 50 cm, tulpanerna blir 30 så dom får växa framför. 
Skall bli grymt spännande och se om det funkar.
Det är muren nere vid Smultrongården som jag grävde upp gräsmattan och planterade på. 
När jag var färdig la jag över löv. 
HÄR kan du läsa varför jag gör det. Hanna och jag var ju på föreläsning i Kumla i våras och jag kan inte säga annat än att vi båda var heeelt inspirerade av Sara Bäckmo. Som skapat Skillnades Trädgård. Jag har absolut inga mål att skapa en trädgård som henne men åtminstone ge den mer kärlek än tidigare år. Vilket varit typ noll så det lär inte bli svårt;)

Så nu är jag riktigt nöjd med mitt jobb idag. 
Fått blåsor på tummen av allt krattande också. 
Så har jag rusat fram med min kamrat i Mogetorpsskogen igen, härligt som bara den!!!
Varit utomhus i nästan sju timmar. 
Fick en julleverans också så den blev uppackad i butiken. 
Skönt, nu är jag lite på G där.

Ha en najs kväll nu, jag skall absolut kolla Wahlgrens Värld. 
Har ni inte sett det kolla in, älskar Pernillas positiva livsinställning. 
Adios amigos!



Inga kommentarer: