torsdag 13 oktober 2016

Coming home....



På bussen hem från Arlanda nu. Haft usel uppkoppling i studion sista dagarna därav dött på fronten....

Nu samma fantastiska bus4you. Men det hängde på håret. Vågade inte boka innan eftersom vi inte visste när vi skulle landa exakt. Nu hann vi med bussen vi önskade, men den var full... snäll chaffis lät oss stiga på med risk att gå av på terminal fyra el två, puh vilken pärs. Den varade bara några minuter men det räckte för blodtrycket, haha! Sen gick det att boka Västerås-Örebro. Rätt stor skillnad att komma hem 19.30 istället för 21.30. 

Konstigaste känslan nu. Ingen Smultrongård på lördag. Lördagar med full rulle. Massor av glada goa besökare. Paket att slå in och smaskiga kakor att nalla av. Shit, på riktigt känns det inte alls ok. Den däringa Smultrongården måste det vara liv i. Får komma på nåt bra där vi inte blir så bundna. Den här känslan vill jag inte ha. Blä! 

Kanske b&b....? Tänk, då får jag måla och inreda som jag äääälskar. Ja kära nån, nåt måste det bli annars blir jag tokig (are). Tack gode Gud att helgerna är bokade ända fram till mitten av nov. Nu blire tårtbak i morrn sen bröllop med övernattning på mysigt hotel i Strängnäs. Då skall jag inte släppa fram en enda tanke om en icke öppen lördag. Kommer inte behöva det. 

Vi har haft riktigt härliga dagar mor och jag. Hon vill visst oxå bo på varmare breddgrader, haha! Mycket som är oklart fn. Tittar man ett år framöver har nog fler pusselbitar hittat sina platser. Kan bara leva och försöka finna ro i det som är och blir. Just nu ser jag framemot en lååång promenix med min kamrat DubaiLena supertidigt i morgonbitti. Sen skjutsa mamma till tåget och därefter leta schyssta färska bär till bröllopstårtan. Det är ingen våningsvariant utan bitar. Blir den som alla gillar med rispuffarna och salt kräm. Den är glutenfri också så jag hoppas det blir bra. 

Mamma, snart 80 sitter bredvid mig och ojar sig för alla "pluppar" på sin padda. -Allt det här är sånt som hänt när vi varit borta, säger hon. Hahaha, dagens gamlingar alltså. Är dom gamlingar eller?? Känns inte så. Dock glömde hon hörapparaten i fickan på hyrbilen i Nice. Troligtvis inte pga ålderdom. Jag glömmer oxå.... Dryga timmen kvar nu. Spännande att se om nån familjemedlem dyker upp och hämtar vid resecentrum. Hoppas allt är bra!! Kraaaam från bussen

Laudree i st Tropez....

Inga kommentarer: