söndag 9 oktober 2016



En är ju inte sämre, än en kan ändra sig....
Och tur är väl det. 
Jag tar inte tillbaka att jag avskyr shoppingmalls.
Däremot att jag inte gillade nya Polygonriviera, för det kunde jag egentligen inte veta.
Trodde det var ett vanligt mall. Men där hade jag sååå fel. 

Först var vi ju där i torsdags.
Vi blev helt förstummade av att det var så himla fint. 
Dom hade en twist av dofterna som är på Hollister och Abercrombie.
Urfräsch känsla direkt alltså. 
Som i de flesta p-hus i Fr spelar man härlig klassisk el pianomusik.
Man blev som i en skön mood redan i p-huset mao.

Hej, hej säger mor Christina

Vägen till wc, ser mer ut som en hotelfoajé.


Det tog ett tag innan vi fattade att det inte var ett vanligt mall.
Vi letade liksom EN stor byggnad, men så var det ju inte. 
Det handlar om att det är som små städer, uppbyggda av butiker.
Dom ligger inte tillsammans under ett och samma tak utan du går ut i luften när du besöker dom.
Kanske dåligt förklarat men jag hoppas ni förstår. 
Det finns några stora varuhus, bla Primark och Lafayette. Dom har en massa småbutiker inne i sig och är i några våningar. Annars är de flesta fristående butiker. 
Plus att du sitter ute i friska luften, eller under tak och fikar och äter. 
Den där läskiga instängda känslan som finns i stora varuhus, får man aldrig.
Ej heller det otäcka blå ljuset som gör att jag nästan blir vimmelkantig.
Man går ju in och ut i luften hela tiden så det känns sååå skönt.

Hela butiksområdet är 700 m så det var som jag trodde, ett lilleputtetåg tar besökarna från ett ställe till ett annat. 700 meter är rätt långt att gå nämligen när man shoppar....

Första dagen var vi bara på ett enda område, kring P-hus nr 1.
Där fanns bla H&M, anotherstories, Cos, Primark och en hel massa andra. 
Jag hittade direkt ett par boots. 
Sen en kappa. Jag är ju van att handla kläder på Smultrongården så att shoppa på andra ställen är jag inte riktigt van med.  Men det är väl då det händer.

Mor åkte inte tomhänt därifrån hon heller:)

Idag på em tänkte vi åka tillbaka och kolla in Zara. 
Sagt och gjort. 
Men lugnet och myset vi kände av i torsdags var helt som bortblåst.
I p-husen var det FULL som gällde.
Alltså flera tusen platser var upptagna. 
Kan det vara så att hela Rivieran skulle till Polygon nu på kvällen?
Jag tror faktiskt det. Vi skulle äta på Donken innan vi åkte hem. Men det var för mycket folk. 
Till er som är på G hit, ett mycket hett tips är att åka en vardag.
Om ni inte älskar att trängas och höra en massa oväsen förstås;)
Hur som helst får hela prylen nästan högsta poäng. 
Älskar du att shoppa är det katten nästan värt att komma hit bara för det centret
Största minuset är som vanligt tyvärr att privatägda butiker fanns det inte gott om. 
Det är till 99% kedjor som finns här. 
Synd!!!
Hur som helst - ett kul hangout alldeles nära oss. 

Idag bär det nog av till Vallbonne, en annan mysig ministad nära oss. 
Med en magisk inredningsbutik som är så dyr att man knappt har råd att titta därinne, haha! 
Men så fin, så fin. 

Hoppas din söndag blir kalas,
allt gott. 
Eva

Inga kommentarer: