lördag 29 oktober 2016



God morgon, eller god lunch eller vad säger man??

Det här skulle vara första morgonen hemma sedan alla år med butik. Förra lördagen var ju ofrivilligt hemma med mycket sjuk man och jag drog iväg på egen tur på stan då. Ni anar inte men han är faktiskt fortfarande krasslig. 
Inte alls helt hundra. Har hört flera som är sjuk upp till tre veckor i den här knasiga flunsan. 
Snacka om att man måste bli helt nedgången. Fy och usch! 
Fabian kom precis ner och äter frukost nu och plötsligt berättar han att han vet vart sjukdomen kommer ifrån. En på hans praoställe hade mykoplasma. Hennes son höll tydligen på att dö av det då han även har astma. Fabian var helt dundrandes sjuk. Vilket även pappa Lars också blev.
Men kära nån vilka otäcka grejer det finns!
Bara att hålla alla tummar att man slipper!!!! 
Hur skulle det se ut att bli sjuk nu när jag skall ha öppet igen. Katastrof deluxe!!!!!!

Vet ni, jag måste bara berätta nåt.
I alla tider har jag alltid tyckt att mitt hår varit heeelt bedrövligt.
Massor av hårstrån men tunna som bara den. 
Svårt att göra något av, behövs hur mycket medel som helst för att fixa till det och när jag som alltid avslutat med lager av spray blir håret läskigt och frissigt. 
Nån som känner igen sig??

Så trött på all frissighet att jag höll på att bli galen. 
Håret har varit som bäst dagen eller dagarna efter tvätt. Men det ser fräschare ut nytvättat. 
Omöjlig ekvation alltså. 

Men så berättade Stina nåt. 
Att för oss med så mjuka hår har man massor av medlet ovan längst ner i hårroten där man vill ha volym. Jag har använt det i flera år men inte i sådan mängd och lagt ner så mycket jobb som jag gör nu. Gör man grunden sitter frisyren faktiskt hur bra som helst. 

Tvätta håret och spraya rootliften i botten i benan och runt om.
Vänd huvudet upp och ner och torka med hårtork.

Innan jag borstar håret efter tvätt har jag i någon typ av sidendroppar i topparna plus ett värmeskydd. 

Ni tror det inte men jag har inte använt spray på flera månader. 

För mig som typ knarkat spray och haft världens frissigaste hår är det helt ärligt som att mitt hår fått ett nytt liv. Jag har varit så irriterad på mitt hår att jag varit sugen att klippa mig helkort. 
Plötsligt känns det enkelt att göra iordning. Ja, ibland tar det en 50 år att komma fram till en lösning.... 

Nu skall jag ut i butiken. 
Packa ihop tills jag har öppet i Wadis i morgon. 
Ojojoj, ni anar inte hur mycket folk det varit in här nu på förmiddagen. 
Tydligen en massa som inte vet att vi håller stängt till juldagarna.
Tycker vi meddelat och hela tiden fortsätter uppdatera men klart att alla når man ju inte. 

Sen ikväll blir det galej igen.
Kul för det älskar ju jag. Vet dock inte hur jag skall göra med håret för min alla tiders räddningsflaska är totalt tvärslut. Hahaha, hur dum får man bli och inte fixar så det alltid finns hemma.....??

Skall se om jag kan få till nån bild av det nya som kommit i butiken också. 
Röd keramik som är så galet snygg.
Gillar du det röda är det ett måste nu till hösten och julpimpet.

Hoppas din lördag är bra.
Skulle vara bra kul att veta vad ni som läser gör också;)
Kram från mig i alla fall. 
Eva

Inga kommentarer: