torsdag 6 oktober 2016


God morgon från Vence.
Här är vi på väg till stranden, vår närmsta är Cagnes sur mer. Är trafiken schysst tar det bara 10 min. 
Det är den inte alltid så man får räkna med minst 20. 
Hyfsat tycker jag som är van med Närke som är torrt som fnöske.
Där är det å eller sjövatten som gäller. Av den bruna sorten, ni vet....

Nu har jag lärt mig hur jag inte skall ta bilder, haha!
Denna bild vinner ingen fototävling direkt. 
Den uppmärksamme ser sprickan i spegeln också.
Den har varit länge så jag kopplar bort dom sju åren.


Mamma är samma badsäl som jag. Vi älskar att ligga i vattnet.
Ett turkost härligt, salt vatten. Att bara guppa med i vågorna. 
Så helande.

Observera all packning!! Hur mycket kan man ha med sig för att vara på en strand några timmar kan man ju undra. Det är tidningar, böcker, handdukar i omgångar, kuddar och ombyten. 

Och vet ni, lilla Majken var med också.
Inte på sitt bästa vis dock.
Det hon gjorde i väskan i tisdags morse blev på min bikini.
Och jag hade givetvis bara en med mig. Alltså den stanken, blä!!!
Bara att tvätta, tvätta och tvätta igen. Jag tänker inte återigen åka och köpa en impulsbikini. 
Nån billig "sålänge" bikini, har alltför många efter alla mina missöden.
Nej, får hålla tillgodo med denna och dränka den i parfym istället. 
Men vi är ju på rivieran så chansen att jag springer på en schysst finns ju.  




Köpte med denna till lunch. 
Så rackarns goda!
Finns dom i Sverige tro? 
Jag har aldrig sett. 
Det här var våran gårdag. Plus att vi var på antikmarknaden. 
Så himla mycket läckert där. 

Idag är det soldis. Inget att åka till stranden för. 
Jag snörar på mig dojjorna och drar ut på en liten tur nu. 

Sen går vi till St Paul eller kollar in det nya shoppingcentret.
Hela Rivieraområdets absolut största. Mall of Scandinavia har haft det som förebild.
Men ni som följt den här bloggen från starten vet vad jag tycker om stora shoppingkomplex.
Och det är gigantiskt. Så stort att man typ inte kan gå från den ena sidan till den andra.
Skall bli spännande hur man gör. Jag tror att det går små, små lilleputtetåg emellan. 
Vi får se.
Ha en bra dag alla!
Kram 

1 kommentar:

Unknown sa...

Ser helt ljuvligt ut <3

och shoppingcentra. nej tacka vet jag små gulliga butiker i franska byar. eller för den delen i svenska byar. Jag hittar det mesta jag är ute efter i min by (Hörby) föredrar det o visst blir lite dyrare, men inte om man tänker in vad bensinen o dyl kostar för att inte tala om min hälsa. Fast det tänker vi inte på när jag åker till Örebro bara för att mysa hos er... hahaha men då kan man iofs tala om hälsa. Mår bra i veckor efterå och det är också viktigt <3

Kram och NJUT lite för mig också