måndag 10 oktober 2016

Gör du dig beredd för vintern?


Eftersom jag är veggie är jag lite troende på att grönt helar kroppen. 
Grönt och rent. Ju mindre förädlat desto bättre. 

Det finns ett pulver som heter Acai. Det har ett otroligt högt antioxidantvärde.
Nu tror jag inte på att äta en enda grej, utan omväxlingen är den som gör det bästa. 

HUR enkelt som helst gör du Acaibowl, som är det mest trendiga inom raw och healthyfood nu.

Hör bara själva:

2 dl alternativmjölk, såsom mandel, kokos, soja etc

2 dl bär efter önskemål

2 msk acaipulver

1/2 banan

Mixa allt, garnera rikligt med blandade frön, nässlor etc....

Hur lätt kan det bli??

Jag tog med acaipulver från Sverige och fröblandning.
Mandelmjölk och bär köpte jag förstås här.

Sen måste ni få höra världens dummaste grej....
Jag packade en av stavmixarna hemifrån. När jag packar upp den inser jag att jag tagit överdel från en, och underdel från den andra mixern. Inte lätt att para ihop dom vill jag lova.
Men jag var bestämd i acaibowls ätandet så vi drog iväg och köpte ny mixer.
Rackarns vad bra den var!!!!! Helt suverän. Till kanonpris.

Lovar att fota den. Helt perfekt storlek också.
Jag brukar ta upp bären ur frysen kvällen innan så det inte blir så kallt.
Vill man ha mer glassliknande smak tar man bären direkt från frysen.
Boosta kroppen nu till vintern. Vi måste se till att vara friska, hörrni:)

Jag har bestämt mig att det blir vegkurs på Smultrongården i vår.
Endera över en helg eller så uppdelat i några gånger, några timmar.
Även det kommer att bli en fråga för er att svara på lite senare;))

Vi var aldrig till Vallbonne idag, åkte den långa vägen till St Tropez istället.
Bilder kommer.

Ha en toppenstart på veckan nu och iväg och köp acaipulver.
Kram på er.

Förresten, översta bilden har förstås Hanna tagit.
Tusen ggr snyggare än min här nedan.
Blommorna på Hannas bild fick jag av min kusin med fru när dom kom och överraskade 10 september. Blommorna på min bild skall ni få höra hur dom kan vara här i våran lilla studio i Vence lite senare....




1 kommentar:

Ewamathilda sa...

��Lite skillnad på bilderna var det, men smarrigt ser det ut ! Måste prova !

Nu måste höstkläderna fram o innanfönsterna sättas upp, för nu jädrar börjar det bli kyligt här i Svedala !

Kram Ewa ��