onsdag 19 oktober 2016


GRÖN OTROLIGT NYTTIG SMOOTHIE

Gokväller, kikar in och ger nu äntligen smoothiereceptet. 
Vad mörkt det är!!!
Jag hade trots det en mysig joggingtur i fint, lätt regn.
Nu sprakar det i spisen och kanske får vi till nån film till kvällen. 
Men innan hinner jag städa lite mer. Oj vad skönt det är att ha tid med sånt. Men dagarna springer iväg vill jag lova. Har faktiskt haft besök idag igen i min lilla Smultrongård. Så trevligt så! Dom marockanska grejerna är det lite hårdvaluta på. 
Tror julgrejerna skall packas upp i morgon. Har ju en del som kom redan i slutet av augusti.
Lika bra så jag hinner med allt till den 16.... 
Hoppas din kväll blir bra:)



1 påse mangold eller andra gröna blad
2 nävar bladspenat
1 gurka 
1 citron
1 bit ingefära
2 selleristjälkar
1 avokado
2 dl vatten
Mixa slät.
Häll upp i skålar. 
Vi strör alltid på en fröblandning som vi gör själva.
Tag bara det du har hemma. 
Det blir lite "matigare" då. 
Såååå nyttigt att det liksom inte är riktigt klokt;)))

Inga kommentarer: