söndag 30 oktober 2016




Hej i söndagslunken,

här har arbetats idag. Sån sprutt det varit i Wadköping. 
Massor av söndagsglada människor på strövtåg i vackra Wadis. 
Verkligen hur kul som helst har dom gjort med spökletning för barn.
Otroligt mycket roliga aktiviteter fixar dom. Hurra för det! Kul för alla barn som får vistas i så fin miljö och känna historiens vingslag. 

Apropå att känna historien.
Kyrkor blir jag alltid imponerad av. Häpnas över hur några för hundratals, vissa faktiskt tusentals år sedan har kunnat med sina bara händer skapat de mest makalösa byggnader. 

Det är med stor sorg i hjärtat jag läser om det förfärliga i Italien.
Och bland annat den otroligt vackra Basilikan i San benedetto som är helt förstörd.
Åh kära nån vad tragiskt!!!!

Tack o lov inte några dödsoffer denna gången, några väldigt svårt skadade.
Man har i tid kunnat evakuera samt med tanke på jordbävningsrisken även räddat flera hus som varit i  fara. Och man vet att det kommer att bli fler skalv. 

När jag bodde i USA slutet -82 och halva -83 var jag med om flera skalv. 
Barnen fick hela tiden uppdatera sina kunskaper och färdigheter att klara sig om skalv skulle ske genom övningar flera gånger per år. 

HUR kan man fortsätta bygga, förlägga flera av världens största business etc i södra Kalifornien. 
Man vet ju att det förr eller senare kommer att ske jordbävning deluxe i det området.
Fler och fler flyttar in trots det. 
Jag fattar ingenting. Blir det ett jätteskalv och man inte är förberedd kan ju tusen och åter tusen människor dö. Och ännu fler bli hemlösa. Självklart nästan en omöjlighet att sluta leva på den så fina delen av världen, men det kanske man hade önskat den dagen det vidriga skalvet kommer. 
För vad alla som är insatta säger veta, är ju just att det skall ske. 

Jag är ju inte kvinna att få bestämma huruvida man skall få bo kvar i Sunny California, bara en vanlig människa som tycker jordbävningar är så vansinnigt hemska. 
Tycker så otroligt synd om alla som blivit hemlösa och mist delar av sina och sina förfäders liv de senaste dagarna i Italien. 
Thinking of you. Må det aldrig ske igen!
Ta hand om er denna kyliga kväll. 
Jag tror jag tar ett varmt bad och värmer upp sinnet och kvällen. 
Sen blir det midnattssol i 1:an. Rackarns spännande!
Du ser väl?? Samma skapare som till Bron. och hur bra var inte det. Älskar ju Saga Norén.
Kram på er,
nu håller vi alla tummar och tår för att vi slipper snön till veckan....



Inga kommentarer: