måndag 17 oktober 2016

Helgen som gick...



Den gick inte så mycket utan sprang väl mest iväg.
Vi åkte direkt och lämnade tårtan i festlokalen, Facienda, i Strängnäs som ägs av Lina och Stefans kompisar.
Helt grym festlokal. Där mötte oss en kolugn Lina. Oj, det hade jag inte väntat mig. 
Det skulle ju vara en skön stämning och det hade dom verkligen lyckats med.
Buketten har Lina gjort själv. I det här underbara rummet bjöds kaffe, tårta och det var presentöppning. Magiskt vackert. 





Bild lånad av Marie Strenghielm som fotade bröllopet och brudparet. 

Framåt småtimmarna kom vi till vårt gulliga hotel som låg vid vattnet i Strängnäs. Som för övrigt är en otroligt fin stad med en massa stora härliga trähus. Jag hade gärna besökt Mariefred när vi ändå var så nära, men glömde helt enkelt bort det när vi skulle hem så det får vi ha kvar som en ny rolig utflykt. Har hört att den stan också skall vara gammal och mysig. 

Jag fick otroligt god mat. Inte alltid det händer kan jag lova. 
Missade dessvärre att ta bild.... Vi var tydligen ett tiotal veggisar och kocken hade verkligen lyckats.
Blev sugen att prova själv. Lina skulle kolla om vi fick reda på vad det var. 
Kul med nya grejer. Kanske kan bli en bjudrätt till familjen. 
Skall försöka få till en samlad middag en gång i veckan. 
Så kul att kunna samlas och äta ihop. Vi skall ju bort hela kommande helgen också så nu får det bli i veckan. Inte helt enkelt att synka alla inblandade men det brukar gå hyfsat. 
Hanna är tillbaka från Peru i New York men det är ändå en bit att åka för en middag;))

Min första dag hemma. Har lagt upp ett schema med sex timmars rent arbete per dag. 
Hur lätt är det inte att se allt som skall göras och fixa med annat!? 
Nu är det slut med jobb 24/7, riktiga tider som gäller nu när det faktiskt funkar. 
Skönt. Nu skall ni som mejlat i helgen få svar:))
Allt gott, 
kram

Inga kommentarer: