torsdag 20 oktober 2016





Ibland är man sist och ibland först;)
På morgontv:n igår pratade dom om mat som bygger hälsa. HÄR kan du se avsnittet.
Precis det jag skrev om i förrgår. 
Inget nytt, absolut inte men det är ju vad som är i ropet just nu. Och det är extra hett prick nu.

Här hemma är det fokus på hälsan just nu.
Mannen i huset har varit piggare.
Och vi skall till Gävle i morgon för han skulle (skriver skulle för det kommer inte att gå) ha spelat en vänskapsmatch med sitt gamla lag mot just Gävle.
82-84 laget var visst extra framgångsrika i Sandviken, då spelade han där och då träffades vi, 1982.
Låååång time ago.....
Så i morrn skulle vi träffa gamla polare och gå ut i Sandviken. 
DET VAR INTE IGÅR, kan jag lova.
Tror ni jag är glad nu?? NOT!!!!!!!!
Jag har till och med gjort dekokter och åkt till hans jobb med....


 Han har fått acaibowl på färska bär.
Och ingefärsblandning bara att blanda vatten i. 
Sen skall han ta ipren och alvedon med jämna mellanrum.
Vi är inga pillertrillare, men nu jäklar skulle den här flunsan bort!
Den kom smygandes i måndags och enligt vad som är vanligt för höstens baciller verkar dom ge sig av först efter 14 dagar. Verkar inte ljust alltså....
HUR trött blir man. Jo, hur trött som det bara går. 
Det blir inte som man tänkt sig om man säger så.... men, men det kunde vara värre. Det kan det alltid men just nu är jag ganska sur. Skulle ha träffat min bror och hans familj. Verkligen sett framemot det efter pärsen med lilla Magdalena. Träffat kompisar, föräldrar, gått på brunch mm... Jaja, jag surar väl ihop ett tag och tvättar dyngsura feberlakan....

Sen skall jag faktiskt göra nåt megaskoj som inte hänt på åratal.
I´ll show u later.
Hoppas ni slipper tvätta svettgrejer och får en bra torsdag.
Kram, Eva

Ps/ Har lyssnat på presidenttalet.... kommenterar det inte ens. Kalle Anka nivå på det som skall styra USA och med det typ världen. Ord äro överflödiga.

3 kommentarer:

Annika sa...

Hej Eva!

Så glad över att du bloggar igen! Tusen tack för alla tips och recept mm. Tänker ofta på dig och ditt positiva sätt och glädje som du sprider. Livsnjutare av rang liksom.
Du "låter" glad trots alla beslut angående er kära Smultrongård.
Ha en fin dag
Kram Annika

Unknown sa...

typiskt! höstförkylningar är som de är. Kommer vare sig man vill eller ej. Sen tror jag som du att man kan förkorta o kanske slippa någon med rätt mat.

Kram o krya på mannen.

AnnaSC

smultrongården sa...

Men tack Annika vad himla gulligt av dig:) Ja, jag försöker verkligen vara glad och hålla humöret i detta beslutet. Det är alla ni ljuvliga besökare som gör det möjligt vet du;) Kram och hälsa alla dina tjejer, det är ju en del nu;))

Mmmm Anna, den här kom såå typiskt! Guuuuben ser väl snart ut som en ingefära, haha!! Jag håller tummarna att han kan åka.... så kul skulle det varit. Natti och kram till dig.