måndag 31 oktober 2016

Kakan har härliga Kerrie från Irland gjort. Hon är kompis med Sophie som kommer att vara med i boken. 
Den är fina rawfood kakan säljer hon till ett mycket fint kafé i Monaco. Så det receptet kommer ni alltså att bjudas på:)


 Här är vi hemma hos Camilla som vi även var på Concentuskonsert hos. 
Camillas ställe är helt magiskt vilket ni ser på bilderna här nedan.




 Hej, hej

Dagen som jag väntat länge på är äntligen här.
Bokdagen. 
För lite drygt ett år sedan åkte Lina, Mari och jag till Nice och började plåta för vårt gemensamma projekt. 

En bok om människor och deras drömmar. 
Vad är det som gör att vissa följer och genomför sina drömmar?
Vad uppoffrar man respektive tycker att man får istället?
Hur vågar man? 

Sedan tidiga tonår har mitt motto i livet varit: 
Vill man så går det. 

Visst är det ju så men är det då också så att vissa vill mer och genomför, än dom som säger sig vilja men fortfarande är kvar i det man säger sig vilja ifrån?
Många säger kanske:
-Jamen alla har ju faktiskt inte möjlighet ekonomiskt.

Men se det är inte det som skiljer dom som genomför och dom som bara pratar. 
Det verkar främst vara modet. 
Många som följer sitt hjärta och sin lust gör det just av den starka passionen att verkligen vilja. 
Vissa kan förändra utan i princip ett öre på fickan. 

Hittills har vi mött tre olika personer som bor i södra Frankrike och dom har haft så otroligt spännande historier att berätta. Mitt stora intresse i livet är att lyssna på människor och få deras historia. Så intressant. Vi är så oerhört olika vi som lever här på jorden. 

Det vi många har gemensamt dock är att vi har drömmar. 
Vi kommer att göra den här boken för dom som vill förändra, för dom som redan gjort det och för dom som nöjer sig med att läsa om andra som gör det. 

Den skall kännas som en feelgood bok rakt igenom att ta fram när man för en stund behöver komma in i en bubbla där allt känns vackert och underbart just som i en dröm. 

Självklart med recept även denna gång. Det är ju en del av livets passion, att äta. Och boken kommer att vara passionerad. För det är vi som gör den. 
Färdig blir den om något år. 

Idag skriver jag kapitlet om härliga Camilla.
Som vi kom i kontakt med genom en slump. Som så ofta i livet är det slumpen som leder till ganska stora betydelsefulla saker. 

Så idag vet ni vart ni har mig. 
Framför datorn med några korta break för hängning av tvätt, släppa in och ut katter etc.... 
Skall försöka slita mig för en promenad i Mogetorp också.
Men då skall 18-årig pojk tvingas med och det kan faktiskt vara ett projekt i sig som jag kanske inte har tid att genomföra, haha!

Hoppas din måndag blir bra, 
Jag är överlycklig att snön inte tagit tag i oss ännu;))
Kram, Eva






1 kommentar:

Ewamathilda sa...

Det låter som om det kommer bli en kanon-bok 👍

Kram Ewa