fredag 28 oktober 2016





 Kött kött kött å så lite mera kött....



 Kicki Dah., kontorschef på Handelsbanken ekersgatan, tar för sig av den färgsprakande buffén.



Restaurangen ligger mitt emot ett av Örebros allra äldsta hus. Så vackert. 


Lite bilder från kvällen igår. 
Här kommer lite grönsaksbetyg, högsta möjliga betyg är 5 vegetabilier;)

Miljön: 4.5 grönsaker. Jag älskar när det är fräscht och känns lyxigt. Det vita typiska restaurangkökskaklet gör att det känns gammaldags "köksigt" samtidigt som detaljerna gjorde allt modernt. Viktigt att man kör lite dovare belysning så det vita inte får en steril känsla. Jag är en stor älskare av öppna kök så det ger jag ett stort plus till. Gillar verkligen att se när maten framställs. Nu hade man ställt upp buffén på det öppna köket. 

Känslan: 4 grönsaker, kändes verkligen välkomnande och varmt direkt man steg innanför dörren. 

Mottagande: 5 plus. Hoppas att det inte var för att det var invigning igår, men service och mottagande var verkligen topp. Och det är ju så otroligt viktigt att man känner sig omhändertagen när man går på restaurang. Hela styrkan var på topp. 

Maten: 3 grönsaker. Alltså egentligen är det ju inte riktigt relevant att jag som megaveggie skall ge betyg på den. Helt klart är detta ett ställe med riktigt fokus på kött. Det fanns två olika sallader med två olika ostar på som jag kunde äta och dom var vansinnigt goda. Annars var det kött så långt ögat nådde. För mig känns det inte så modernt 2016 men det är kanske fortfarande så att man tillhör en riktig minoritet. Dock har dom en bönbiff på menyn så den skall jag absolut tillbaka och prova. 

En liten goodiepåse delades ut med två väldans smaskiga tryfflar.
Så den trevliga värdechecken. Den kommer att utnyttjas och då skall ni allt få höra hur bönbiffen är. Ser framemot det. Många bönbiffar har man ju ätit i sina dar.... nåt hundratals olika världen över. Skall verkligen bli spännande om den är så god att jag måste springa dit varendaste vecka...
Looking forward. 

Jag är allt lite matt i armarna efter allt bärande vi gjort idag Lena å jag. 
Hon sågade en massa ved och jag tog reda på. 
En hel hög bakom ladan kom bort. 
Så oerhört skönt. Så städade vi på lagret också. Grymt bra alltså! Nu tar vi ledigt med hjälpen nästa vecka då det är höstlov så får vi se vad vi hittar på veckan efter det. Finns en hel del att gå lös på....

Går här och känner mig lite halvt orolig. 
Fått mejl från mäklaren i Frankrike. Tydligen någon som lagt bud på "vårt" hus. 
Alltså vårt hus är ju bara "mitt" hus eftersom Lars inte verkar över sig intresserad.
Men det kanske man också kan förstå med tanke på renoveringsbehovet.
Det är ju världens grej att bli med ett så jätte stort hus 250 mil bort så kanske det inte är rätt. 
Många tankar blir det. På nåt sätt känns det så rätt med tanke på boken som komma skall.
Den franska boken. 
Time will tell som en närstående person tjatar om hela tiden. 
Så sant, så sant. 
Får dom huset är det väl bara meningen att vi inte skall ha det. 
Kan man lämna ett sånt stort beslut åt sitt öde? 
Vet i sjutton, kanske måste vi komma med ett bud vi också;)) 
Nuuuu äre freeedagsmys...
kramis

Inga kommentarer: