lördag 15 oktober 2016

Mysig morgon i sängen..... NOT.
Första lördagen ledig hemma i huset på 16 (!!!!) år. 
Förstås hade jag innan det hände tänkt på hur det skulle vara att inte jobba. 
Jag föreställde mig morgontv i sängen, kolla roliga saker på datorn och gå upp framåt 11-12 och äta en god lååång brunch. 
Så blev det inte riktigt, haha! Här sitter jag och har ätit min frukost och dessutom strukit in en tvätt. Och klockan är inte 09.00 ens.... 
Mannen han studsade upp som en boll innan 8. Iväg och hjälpa kamrat att flytta. 
Ja hörrni, det blir inte alltid som man tänkt sig.
MEEEN, med det inte sagt att kanske till och med blev bättre ändå. 
Jag är helnöjd med min morgon trots att den inte blev som jag trodde att en ledig lördagsmorgon ser ut. 

Nu är det dags att fylla tårtan med den gula krämen som ni ser här ovan. 
Ååååh vad den är god!!!! 
Alltså smakerna är så rackarns goda ihop. 
Den hårda, söta marängen, grädden som jag inte har socker i utan neutraliserar det söta.
Så smörkrämen som just är sådär krämig man vill ha och lite åt det salta hållet. 
Yammi helt enkelt. 
Fabian var på Ica Maxi igår och inhandlade en massa bär, jordgubbar, hallon, blåbär, kiwi och passionsfrukter. Jag lägger nog på grädden på plats och dekorerar där. 

Gjorde dubbel sats så det vet i sjutton hur jag skall lägga upp den????
Man vill ju att det skall se snyggt ut också. 
Vi får se. 
Frukost framför morgontv:n, hembakt gott fröbröd och självklart varmt citronvatten som håller höstförkylning borta, hoppas vi:) Hortensiakvisten inhandlade jag 22 sept på blomstermarknaden i Nice. Bra hållbarhet. 
Här går vi höstfärger all in som ni ser. Det otroligt fula skåpet under tv:n skall BORT. Måste hitta nåt schysst först bara....??

Önskar dig en jättemysig dag i det här riktigt mysiga vädret. 
Älskar såna här helger. Hade vi varit hemma hade jag tänt brasor och ljus, haft nån bra musik i huset och lagat mat eller bakat. Det roligaste som finns. 

Nu blire riktigt spännande och kul med bröllop istället. 
Jag plåtar väl tårtan och lite annat så ni får se;)
Dock kommer det att finnas en och annan proffsigare fotograf på plats. 
Jag vet minst tre som kommer som jobbar som det, haha!
Allt gott,
kraaaam
Eva

Inga kommentarer: