söndag 2 oktober 2016



Nu laddar för sista dagen på mycket länge

Tänk att vi "klädde av" våran Smultrongård när vi flyttade hit. Klädde av från plank som man täckt huset med. Kanske gjorde man det för det var fler ruttna brädor, vad vet jag? 

Det jag vet är att det blev rackarns bra.
Dom gamla planken kom till väldigt bra användning för dom fick bli till golv i rummet med kullersten. Vi kunde inte hitta breda, schyssta golvplank någonstans. Plötsligt kom vi på dom gamla brädorna och det kändes förstås extra kul när dom suttit på huset innan också. 

Som sagt, allt blir med en extra finess när det finns en historia med.

Vi är laddade med soppa och gofika som vanligt förstås. 
Solen är på ingång och det ser ut att bli en lika fin dag som igår. 
Vädret är på vår sida och det är vi så makalöst tacksamma för, innan vi packar in oss och går i ide ett litet tag. 

Egentligen ett ganska kort tag. 
Jag är sugen att redan i höst ta tag i och måla dörren och två fönster. 

Men vilken färg skall jag ha???????

Tänk om ni alla som läser kunde hjälpa mig. 
Jag vet att om man inte har gjort någon speciell inställning är det svårt att kommentera. 

Ni som har lust får gärna skriva på instagram eller fb istället. 

Jag undrar om jag skall ha svart, eller väldigt, väldigt mörkt grå dörr och de småspröjsade fönstren likadana. Eller en gråblå färg.

Jag skall googla lite färger och så, så får ni se och väldigt gärna vara med och råda. 
Svårt fall. 
Jag målar förstås med linoljefärger också så det är inte superenkelt att direkt måla om.....

Men är jag inte hopplös!
Nu skall jag fokusera på sista dagen, men jag spånar iväg för jag vill inte det. 
Är redan inne i vad som händer sen. 

Ja, det är mitt sätt att tackla en jobbig grej. 
Vi ses dock alldeles snart ni som är utflyktssugna.... 
För även om jag tänker på färg och nyordningar så är redo för en riktigt fin och härlig höstdag.

Välkomna,
Stor kram
Eva


4 kommentarer:

Unknown sa...

Hej
jag hade valt gråbål för tror det varit snyggt, men mörkt mörkt grå hade också varit fint ihop med taket. Svårt!

Ha det gott under dagen

Kram AnnaSC

Unknown sa...

gråblå

smultrongården sa...

Mmm färgen är inte lätt Anna. Det är på det vita det blir. Hade varit läckert att få göra ert bröllop;))
Kram

Unknown sa...

men du Eva. Nu är det ju så att vi gifte oss lördagen den 17 juni 2006. om nu den dagen säger dig något... Lite kul faktiskt och jag tänkte på det i somras. Då ni firade 10 år och vi gjorde detsamma SAMMA dag. :-) <3


och jag tänkte att det var där o då tycker jag att mot det vita o det mörka taket skulle det gråblå vara fint. Men det är ju vad jag tycker. Turkost som i ert porslin hade också varit fint :-)

Kram AnnaSC