fredag 21 oktober 2016


Ny klänning

1098:- från Suzanne Nilsson, Provrummet. 

Mejla eller ring oss så får du 

20%

 info@smultrongarden.se

070-3756014.

Sitter här och är inte alls glad. Det blev det sämsta av alla scenarior och Sandviksbesöket uteblir. Igår natt trodde vi förkylningen nått sin kulmen hos mannen. Men tro´t eller ej, inatt var det betydligt värre. Nu har jag agerat dekoktkokerska, bärtinerska, pilleritryckerska, tvätterska ågudvetallt, i vad som känns alldeles för många dygn. Tålamodet med sjuk man är inte alls på topp. 
Jag hade verkligen sett framemot den här helgen. Gaaaah vad trist!!!!
 Som att det inte var nog med tvätt och elände... Majken kissar på yllepläden från Marocko:( min fiiina. Ligger i maskinen nu. Hoppas den inte ser ut som ett bäbistäcke!!


Men, men säg det som inte kan vara värre.... vi har mycket att vara glada och tacksamma för så jag tar och gräver ner min femåriga bortskämda, surhet och försöker vända helt om. 
Kanske tar det ett tag, haha!

Var uppe tidigt i morse (kan det ha berott på att jag tröttnade av att inte få sova på hela natten för hostningar och snarkningar tro....) och började städa. Ligger lite efter i skåp och lådor och det är helt fantastiskt skönt att ta itu med det. Sen skall här ju renoveras också. 
Hyllorna på den nykaklade väggen i köket sitter på plats och ny kran är invigd.
Riktigt nöjd! Kan nog kanske få till en bild denna helg som plötsligt blev låååång. 
Många rum skall målas och fixas. HANNA och Adams gjorde jag för två år sedan. 
Men det finns några kvar.... och toan skall få sig en redig förändring. Har köpt så grymt snyggt klinkers i Marrocko och det är väl dags att ta tag i det så småningom. 
Håller mig till målning ett tag först bara. 
Lite hallon och kvarg och genast kändes livet soligare:))

Så här finns att göra även om jag så vansinnigt, otroligt mycket hellre åkt till mina släktingar och vänner i Sandviken den här helgen, snyft snyft. 

Jag drar snart iväg på en löptur därefter tänker jag sätta på mig klänningen på bilden ovan. Gillar den skarpt. Jag kan väl ta och inbilla mig att jag är på lite galej;)

Allt gott, 
kram Eva




Inga kommentarer: