tisdag 18 oktober 2016


Old news....

Igår tänkte jag lägga ut denna bild på värsta vinterboosten. 
Men jag lackade ur lite när flera av de sociala medierna jag följer hade gjort likadant haha!
När jag sprang lyssnade jag på Wahlgren/Wistam och då slår Sofia ett slag för detsamma.
Känns som det kanske blev väldigt gamla nyheter nu....

Men jag vill ändå slå det största slaget för dessa enkla råvaror. 
Jag skalar ingefäran med en liten vass kniv och river. 
Adam och Fabian dom har sköljt den och endast skivat och lagt i vattnet. 
Fyller på med rikligt av pressad citron och gurkmeja. 
Jag hade slut på den färska så det blev pulver nu.
Finns eko av det mesta.
Kokhett slås på det hela. 
Viktigt är att man äter upp det som ligger i botten. 

HUR lätt kan det vara att minimera bassiluskerna att ta fäste i kroppen. 

Går att läsa mer om mat som medicin. Tror faktiskt att den här killen var och fick pris för sin bok samtidigt som vi fick det i Stockholm. Han har verkligen tagit allt till en högre nivå.

Maten kan definitivt användas som medicin. 
Igår kväll gjorde jag en stor linssoppa med 14 vitlöksklyftor. 
För oss som gillar vitlök är det ju enkelt att få i en massa antioxidanter och annat bra. 
Bara att bomba maten med plus att man älskar smakerna. 

Förstås kan förkylningarna komma ändå men lindrigare inbillar i alla fall jag mig. 
Jag plåtar min gröna drink sen så skall ni få recept på den oxå:)
En riktig vitaminbomb. 

Nu skall jag kolla recept till kvällen, familjemiddag på G, skoj!
Skall plåta Pernilla Wahlgren kläderna också som utlovat. 
På återhörande:) 
Kram

Inga kommentarer: