tisdag 25 oktober 2016

What a day!!


Jag åkte hemifrån strax efter 8 i morse. 
Kläder för utebruk men utifall att tog jag inomhus stass med mig också. 

Styrde kosan mot Frövi och min kamrat DubaiLena. (1988 åkte hon som tandsköterska till Dubai i några år och eftersom dom flesta av mina kamrater hette Lena fick det bli tilläggsnamn på dom alla...) 
En dag med arbetsbyte analkades. Men Guuud så kul vi hade:)))

Jag körde för första gången in my entire life fyrhjuling. 
Det var sååå kul. Ja, alltså inte så jag kommer att göra det hela tiden men kul var det. 
Sen röjde vi. Alltså jag är en röjare av rang. 
ÄLSKAR att röja och städa. Verkligen. Kanske man inte kan tro det alla gånger här, men det handlar faktiskt om tid. Och om omfattning på städning/röjning. Vissa grejer är ibland bara för övermäktiga. 
Jag kommer inte att hinna städa och renovera igenom hela huset nu när jag är ledig, men mycket blir det. Skulle de utflugna barnen komma hem på middag prioriterar jag det tusen gånger istället för att röja ett skåp eller en garderob. Big time. 

Hur som helst hann vi med hur mycket som helst. 
Vi höll på i fem timmar. Lena som är kaffedrinkare sa att vi skulle ha beting och kafferast. Men det glömdes liksom bort. Jag har ju aldrig lärt mig det där med kaffedrickandet och vips var det lunchdax. En sån makalöst god morotssoppa hade hon gjort. 
Och vet ni vad, Fabian med tjej kom precis hem och jag skall faktiskt ta och engagera dom i kvällsmaten. Kan vara så att jag misslyckas och det är inte hela världen för då har jag gjort mitt bästa och försökt lära dom koka värsta goda soppan. Det blir deras förlust;)

Här är klädseln på Linas bröllop. Tagit i en kolsvart, miniliten hall. 
Man kan ju undra om man inte har någon som helst självkritik och kör ärmlöst med häng här och där. 
Japp så är det. 
Tredje bröllopet för den klänningen. 
Snälla bjud oss på bröllop så den får luftas igen;)))
Älsk på bröllop.
I morrn lovas godaste soppreceptet. 
Ciao for now. 


Inga kommentarer: