tisdag 1 november 2016


God morgon,

Hoppas natten varit god och att ni klarat av resan till arbetet helt ok. 

Visst är det väl bara för läskigt med alla bilresor hela tiden.
När mörkret faller är det mängder av vildsvin precis vid vägen mellan Kvinnersta och Ölmbrotorp. Verkligen inte klokt egentligen. Inte direkt så man skulle vilja få ett sånt i kofångaren. Och absolut inte hela hans släkt.... Dom är inplanterade för att man vill ha jakt på dom.
Ok, jakt är inte min grej så jag skall inte säga vad jag tycker om det. 
Vad jag absolut får tycka om är att jag anser att dom skall bort därifrån vägen. 
Fullständig livsfara!!!!

Tack och lov bara regn här idag så vi hinner sätta på vinterdäcken, puh;)
Väntas tydligen värsta ruskvädret inom en snar framtid. 
Och vi skall ju ut på tur till helgen. 

Bild tagen från en som följde sin dröm i somras. Ett trädgårdskafé med hela 217 gäster under en vecka. 
Underbart!!

Jag som började skriva på boken igår.
Så ser jag på fb en gammal klasskamrat som delat det HÄR.
Oj så viktigt det känns. Att göra det man vill här och nu. 
Klart man inte kan göra allt men är det nåt man går och funderar över, försök få bara den minsta lilla dröm att bli förverkligad. Man blir rätt berörd när man läser det. 
Och visst har både du och jag exempel som vi känner som det är precis så för. 
Kör engelskakursen, eller är det makramé du vill lära dig, do it. What ever it is, do it! 

HÄR kan du läsa om en tjej som följde sina drömmar i somras och startade kafé i sin fina trädgård. Hela 217 fikande gäster hade hon under en vecka. 
Drömmer du om ett sommarkafé, gör det, om så bara för några dagar. 
Det är såååå kul, jag vet;)))

Nu skall jag göra nåt som faktiskt är lite av min dröm. 
Jag plåtar så ni får se sen. 
Kanske en liten töntig dröm men för mig är den bra.

Dagen här bjuder på regn, inte skyfall men ändock riktigt ihärdigt. Att ge sig ut på den vanliga turen idag känns sisådär. Jag har som motto att dra den vanliga repan på 5 km, lockar inte värst inifrån bordet med morgontv och tända ljus nu. Får väl se hur pass bra pli jag har på mig själv....
Ha en supertisdag,
kram på er

1 kommentar:

Ewamathilda sa...

Åh, jag önskar att jag hade mera mod/vilja/jävlar anamma eller vad det nu är man behöver för att få till en förändring o följa sina "drömmar" ,

Kram Ewa