lördag 14 januari 2017







 Hejsvejs, 

Vaknade till en extremt trevlig lördag.
Om man får önska skulle alla lördagar vara så;) Men det går ju inte förstås, det måste vara upp och ner annars uppskattar man inte det trevliga så oerhört mycket, så är det ju. 

Hanna överraskade Lars och mig helt. 
Den superfina Loveballongen och kortet var inhandlat i New York, så himlans fint ihop med ljusen som sprider en underbar doft, inhandlade till nyår från Lagerhaus. (Tyvärr finns dom inte på hemsidan, vissa varuhus kan ha dom kvar). Jag som är en riktig crybaby började förstås böla deluxe, #hopplösmamma!

Här är vinnarna som kan shoppa loss med en massa fina rabatter, mejla era adresser så får ni ett brev med kod inom några dagar, Grattis till er:

Christina Borglund

Annika Thoren Lundberg

Helena Larsson

Så recept på salladen som var riktigt god, dock gör jag lite ändringar....

* 3 sötpotatisar

* rapsolja

* 2 dl belugalinser

* 3 msk olivolja

*1 msk vinäger

* 1 rödlök

* 0.5 färsk chilli

* 1 klyfta vitlök

* 1 lime

* 1 kruka koriander

* 70 g spenat

* 2 msk rostade hasselnötter

* 2 avokado

1. Dela sötpotatisen i mindre bitar, blanda m 3 msk olja och rosta i 200 gr ca 20 min i ugn.

2. Koka linserna efter anvisning på paket.

3. Hacka rödlök och chilli smått, hacka koriander grovt.

4. Blanda rostade potatisen, linser, rödlök, chilli, riven vitlök, spenat, olivolja och pressad lime i en bunke och rör runt. Smaka av med salt och peppar. Dekorera med hasselnötter.

5. Skiva halloumi, sted den i rapsolja och servera med salladen. 

Mina ändringar:

Familjen är inga älskare av koriander (vissa människor tycker det smakar tvål - vi hör dit) så istället tog jag ruccola som har en helt annan smak. Tag det du själv tycker om helt enkelt. 

Jag hade inga belugalinser hemma så jag kokade gröna linser, går lika bra även om beluga är väldigt gott:)

Köttätarna fick rökt skinka till.

Med fördel har man kunnat gjort ett bröd med något roligt pålägg på. 

Vi toppade salladen med halloumiosten och åt allt med gräddfil till som ju verkligen passar till alla sallader. Helt klart nåt att göra för dig som gillar god sallad. 

Den här lördagen började ju så bra så vi får väl se till att den fortsätter så....
Vi är på väg på lååång promis i Mogetorp, dock utan sol. Den utlovade har jag inte sett röken av och det ser rätt mörkt ut kan jag lova, synd! 

Idag är det sol i sinne som gäller igen. Hoppas din lördag blir fin.

Stor kram
Eva 

Inga kommentarer: