fredag 31 mars 2017

Pastagratäng från Camden


Hej, hej härliga fredag

Alltså nu är det såhär om jag skall vara helt ärlig, jag gillar nog alla dagar lika mycket. 
Både Lars och jag har alltid gillat våra jobb så nån söndagsångest har aldrig infunnit sig här. Måndagar när man har en hel oskriven vecka framför sig gillar vi också supermycket. 
Men idag är det fredag och då hälsar vi förstås den välkommen;)

Det här är allra första lördagen i modern tid (de senaste 30 åren) som vi är hemma utan att ha nåt på G och helt utan barn. Kidsen drar till syrran i storstan på em. Fabian fick att gå och se Book of Mormom av dom när han fyllde. Har hört att den skall vara helt brutalt kul. Om man förstår att det är humor det är frågan om och inte politiskt korrekta saker som sägs alltså. Gäller att kunna skilja på sånt;))

Jag har förberett så i morgon skall käre maken få hjälpa mig att bära och flytta på lite skåp i butiken. 
Även om han är en mycket positiv person tror jag att det kommer att knorras lite. 
När det skall flyttas om är det aldrig under schyssta förutsättningar. 
Man har typ tusen saker i vägen då eftersom allt är flyttat på och det är rätt meckigt om jag uttrycker mig milt..... ujujuj!!!

Ibland får man flytta några gånger om man upptäcker att det blir knas också. 

Nu har jag förberett extra deluxe den här gången, haha! 
Jag skall nämligen ha i nåt i butiken som aldrig varit där, så direkt vi bestämde att vi har öppet under Mors Dag började jag bearbeta, haha! Så i morse när jag sa, - i morrn plockar vi fram dörrarna och tar in i butiken, var det bara: -ja just det blir ju bra. Hahaha tänk vad lite framförhållning och bearbetning av hjärnan kan ge!! Hade jag sagt det i morgon hade det aldrig gått, helt säkert. 
Ska bli sååå spännande att få i dom. Inte alls säkert att det passar, but I hope!!

Nu har ni den goda pastagratängen här med recept till. 
Tyvärr blir texten lite "blurrig" jag måste förminska bilden så mycket, är det nåt ni undrar över bara mejla;) 

Nu skall jag ut och förbereda lite mer till all ommöblering i morrn.
Allt gott!
Kram, Eva




Inga kommentarer: