lördag 1 april 2017

Coqui Coqui Cobá


Målet på vår resa, Coqui Coqui


Egentligen skulle vi åka vidare på vår lilla resa idag, ifrån Holbox till nästa resmål. Men jag är så ivrig att visa er ett av de fantastiska ställen jag varit på, så jag bryter in med det, haha!! Snacka om att inte kunna hålla sig. Jag vill så gärna att ni skall få se. 

När vi till slut bestämt oss för att resmålet var Mexico började jag som sagt googla hejvilt. 
Hittade detta magiska ställe. Som är ett helt jättekoncept. 
Visste inte riktigt hur vi skulle komma dit, men jag visste att jag skulle inte åka ifrån Mexico utan att ha varit där. 

Det vanligaste för oss när vi är på tur är att hyra en taxi för en dag och låta chauffören visa oss en massa härliga platser. Nackdelen då är att man känner sig lite bunden och inte vill stanna så länge man själv vill på vissa ställen och kanske heller inte gå ur bilen på ställen man själv känner för. 
Det var väl killen på vårt hotel som mer el mindre övertygade oss att hyra bil. 
Inte trodde jag väl när vi satt hemma och bokade resa att vi skulle köra runt i egen bil på Mexicos gator. Men jag gissar att Mexico ter sig väldans olika på olika platser. 
Där vi höll oss var det vanlig trafik, Thank God! 

Ett annat par vi träffat åkte också med och vi fem gav oss ut på tur. Fem var vi för deras söta lilla 3-åring var med också. Superduktig hela långa dagen kan jag lova!!

Det här var sista delen på vår resa, ni kommer självklart få se vad vi gjorde först också och sen kan ju jag bli Mexicos researrangör, haha! 

Alltså det här stället. JAG DOOOOOG nästan. 
Herreminje alltså, ALLT man kan önska sig. Helt galet läckert, snyggt, härligt, mysigt, flott, ja ALLT jag gillar. Och maken också, och det andra paret gillade det skarpt, så det är inte bara min åsikt ni får;) Skall ni till dessa trakter MÅSTE ni åka HIT!!!!

Det är ett hotel. Fyra rum har dom. Men till största delen är det ett parfymeri.
Man har egen tillverkning och dom kan tillverka parfym helt efter din egen önskan. 
Vi hade varken tid eller ork för det så den lilla detaljen finns kvar på bucket listan alltså;) 

Det är inte gamla ruiner utan allt är helt nybyggt av gamla stenar.

I sjön som ni ser bor det sex krokodiler. Inte jättelajbans tycker jag som inte alls har krockisar som favvodjur. Där ni ser Lars och en annan man har dom reception. Shitpommesfrites en sån reception. Lovely. Killen han pratar för är den som står för hela stället. Inte äger men sköter det och deras marknadsföring. Och den är så proffsig att man typ svimmar. Duktig kille mao. 

Jag är ju en riktig drinkälskare så Pina colada blev det en del på resan. Denna var klart en av de godare. Fö kan jag säga att drinkarna inte var nåt sådär makalöst att hänga i granen. Oerhört ojämn kvalité. På de allra flesta ställen hade dom äcklig söt puré som smakämnen. 
Jag gillar förstås när det är äkta frukter och bär. Och det känns när så är fallet.

När ni ser att bilderna blir klarare då har jag tagit dom från deras hemsida.

Vi kom dit i skymningen när solen höll på att gå ner och sedan blev det kolsvart och inte lätt att få schyssta bilder. Önskar ni kunde känna av stämningen och lugnet där. 
Hoppas ni får ett uns av det genom bilderna. 

Har ni inte sett hur resan började kan ni se det HÄR.

Hoppas du får en skön helg, ledig eller på jobbet.
Jag skall ut till min älskade lilla butik. Tar skurhinken med mig och skurar lite. Än är det egentligen lite tidigt men jag har några ställen att plocka in saker på så där skall skuras först. 
Fabian hjälpte mig flytta möblerna igår så idag när Lars kommer dit blir han positivt överraskad, sånt är bra;) Det kommer ändå att knusslas när dörrarna skall fram ur förrådet, det har jag redan förberett mig på, hehe.... Tror det blir bra som jag tänkt mig, om det inte blir det skall allt tillbaka, puh... men det är inte första gången det blir så isåfall. Jaja, det spörs. 
Sen skall vi ut och käka ikväll. Ska bli riktigt skoj. Och träffa kompisar. 

Sköt om er och ha det fint. 
Stor kram från en Coqui Coqui lover.































Inga kommentarer: