fredag 5 maj 2017

Kvällsgrupp


 Liv i luckan

Det var det igår kan jag lova. Gänget som var här skrattade så det stod härliga till. Så mysigt!
Har ni provat det här matbrödet?

Finns på sidan 174 i senaste boken, Mer om livet och smakerna på Smultrongården. 
DET ÄR SÅÅÅÅ BRA!!!! Imponera på grillkvällen, festen eller ha med dig som "gåbortblomma". 
Jag kan inte tro att ett bröd kan vara godare och enklare. For real.
Kommer från min kompis Monica och då heter dom givetvis Månkans bamsegoda baguetter;) eftersom hon alltid sa och skrev: Bamsekramar till alla. Lite skojig bakgrund....

Dom firade en 50-åring så därför var det lite Prosecco som avnjöts också.
Jag tar ju emot grupper både dag och kvällstid så bara boka om du vill komma.
Dagtid är det några som kommer från sina jobb, både för att luncha men också för att ha jobbardag. Det är riktigt skoj. 

Från varmt till kallt kan man ju säga.... nu har det visserligen varit varmt några dagar men igår morse när jag gick ut var det riktigt bitigt kan jag lova. Stor skillnad mot dagen innan. Men framåt eftermiddagen/kvällen blev det en sisådär 15 grader och det är ju varmt om man jämför med vad vi haft. Från det till 20 grader idag, värsta sommarvädret. Såååå välkommet och skönt. 

Adam kommer hit och vi skall gå eller springa så mycket den här gamla mamman orkar, i Mogetorp. Det är nog bland det bästa jag vet. Egentligen tycker jag inte alls om att springa efter vägen men vad gör man när det är en bit till skogen och man inte vågar springa där själv.... jo, man springer på väg och låtsas att man gillar det;)) 

Senare kommer Stina från sitt jobb ihop med sin far, vi skall fixa pallkragarna som jag köpte till alla som påskpresent. Jag trodde jag skulle få lämna tillbaka dom men så blev det visst inte. 
Dom ville vara med och skörda så då får man ju göra lite vad som krävs innan också. 
Men förstås planterar vi inte ut nåt idag. Skall ju bli -1 nästa vecka så det vågar jag inte. 
Kanske nån potatis dock.... och kanske lite blomfröer... jaja, vi får se hur långt vi kommer. 

Sen blir det grillning. Jag må vara den enda människan på jorden men jag gillar inte grillat.
Det gör inget för alla andra gör ju det. Då skall jag baka brödet igen. Lätt som en plätt. Bara man ser till att börja i tid.... rätt viktigt, det skall ju jäsa så länge. 

Önskar dig en riktigt skön fredag i det härliga vädret.
Kram från mig.




4 kommentarer:

Unknown sa...

och jag sitter här o deppar för jag kan inte få till att åka till er när ni har öppet nu i maj. men får hoppas jag kan när ni har öppet i juli.
kram Anna i Skåne

smultrongården sa...

Men åååh Anna det blir ju verkligen jätte kul att du kommer i juli!!!! Det tycker i alla fall jag:)) Stor kram till dig idag.

Unknown sa...

Hoppas ni har öppet sista veckan i juli för då kan jag ❤️❤️❤️❤️

smultrongården sa...

Absolut Anna, heeeela juli:) <3